תפריט ☰
בלוג סקס

אוננות: מראה מקיף

אוננות: מראה מקיף

476 מילים

אוננות היא צורה טבעית של הנאה עצמית וחקירה מינית עבור אנשים רבים. זה יכול לעזור לקדם בריאות פיזית ונפשית טובה יותר, להגביר את ההנאה במהלך יחסי מין שותפים, ולסייע בחקר המיניות של האדם. למרות שכיחותה הנפוצה, אוננות ממשיכה להיות מוקפת מיתוסים, תפיסות מוטעות וסטיגמה במקומות מסוימים. לכן, חשוב להפריך מיתוסים אלה וליצור דיאלוג פתוח על מנת למסגר מחדש את השיח סביב אוננות.

הגדרה
אוננות היא פעולה של עינוג עצמי על מנת להשיג הנאה. זה יכול להיעשות לבד או עם בני זוג, והוא יכול לכלול שימוש בחפצים שונים כגון צעצועי מין, ויברטורים, ידיים ועוד. למרות שאוננות קשורה לעיתים קרובות למיניות, היא יכולה ללבוש צורות רבות ולשרת מטרות רבות ושונות. זה יכול להיעשות כצורה של טיפול עצמי, הפגת מתחים, חקירה, ניסויים, ופשוט כדרך להרגיש טוב.

היתרונות
לאוננות יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים רבים. מבחינה פיזית, זה יכול לעזור להפחית מתח, להגביר את זרימת הדם, ולקדם הרפיה. מבחינה נפשית, זה יכול לעזור עם הערכה עצמית, להפחית חרדה, לבנות חוסן, וליצור קשר עם הגוף שלך. אוננות יכולה גם להגביר את ההנאה במהלך יחסי מין משותפים, שכן היא מאפשרת לאנשים לחקור מה מרגיש טוב ולהשיג הבנה טובה יותר של התגובות המיניות שלהם.

השכיחות
אוננות היא התנהגות מינית נפוצה שמומחים מאמינים שהיא נהוגה על ידי אנשים מכל הגילאים, המינים והנטיות. סקר שנערך על ידי המרכז לקידום בריאות מינית באוניברסיטת אינדיאנה מצא כי 98% מהגברים ו -80% מהנשים בגילאי 25 עד 29 אוננו לפחות פעם אחת בחייהם. בשנת 2020, סקר של Planned Parenthood מצא כי 42% מהנשאלים בגילאי 18-24 אוננו מספר פעמים בחודש.

מיתוסים ותפיסות מוטעות
למרות שכיחותה הנפוצה, אוננות ממשיכה להיות מוקפת במיתוסים שונים ותפיסות שגויות. יש אנשים המאמינים כי אוננות היא "לא טבעית" או "חטא", או שזה סימן של "סטייה מינית". אחרים עשויים לראות בכך סוג של "רמאות" או התנהגות לא בריאה. חשוב להכיר בכך שאף אחד מהמיתוסים הללו אינו נכון או משקף את החיים האמיתיים. אוננות היא התנהגות בריאה וטבעית לחלוטין עם יתרונות רבים.

סטיגמה הקשורה לאוננות
הסטיגמה הקשורה לאוננות מושרשת במידה רבה בהיסטוריה של מוסר ושליטה על גופם של אנשים, במיוחד של נשים ובני קבוצות מיעוט. בשל קשריה עם הנאה ואוטונומיה, אוננות נתפסה לעתים קרובות כאיום על נורמות חברתיות פטריארכליות. סטיגמה זו יכולה להתבטא בצורות רבות, כולל הגבלות, חוקים ושיימינג הורי.

ניפוץ מיתוסים ויצירת דיאלוג פתוח
אחד הדברים החשובים ביותר שאנחנו יכולים לעשות כדי להפחית את הסטיגמה הקשורה לאוננות הוא להפריך מיתוסים וליצור דיאלוג פתוח. זה כולל מסגור מחדש של השיחה סביב אוננות כמשהו מעצים ולא מביש. חשוב גם לנהל שיחות עם צעירים ולספק חינוך על אוננות והיתרונות הבריאותיים שלה. בנוסף, עלינו להבטיח שהשיח הציבורי סביב אוננות יהיה מכיל ומייצג אנשים מכל המינים והנטיות.

שאלות נפוצות
1. האם אוננות נורמלית?

כן, אוננות היא התנהגות נורמלית ובריאה. זה משהו שאנשים רבים מכל הגילאים, המינים והנטיות עוסקים בו.
אינדקס מומלץ בחורה בצפון

2. האם אוננות בריאה?

כן, אוננות יכולה לספק יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים כגון הפגת מתחים, הרפיה מוגברת והערכה עצמית משופרת. זה יכול גם לעזור להגביר את ההנאה במהלך סקס זוגי, ולסייע לחקור את המיניות של האדם.

בלוג סקס כתבות נוספות

לגלות את העיר התוססת תל אביב בישראל: שילוב מרגש של מסורת ומודרניות

לגלות את העיר התוססת תל אביב בישראל: שילוב מרגש של מסורת ומודרניות

כעיר השנייה המאוכלסת ביותר בישראל, תל אביב התפתחה כמרכז של תרבות, טכנולוגיה וחדשנות במזרח התיכון. תל אביב, שזכתה לכינוי "העיר שלא ישנה לעולם", היא מטרופולין דינמי המתהדר בהיסטוריה עשירה, ארכיטקטורה…

לחקור את עולם הבלוגים הארוטיים: מסע פרובוקטיבי

לחקור את עולם הבלוגים הארוטיים: מסע פרובוקטיבי

בלוגים ארוטיים קיימים כבר עשרות שנים, מתפתחים לצד הטכנולוגיה ומציעים מרחב ייחודי לאנשים להביע ולחקור את המיניות שלהם. פלטפורמות מקוונות אלה הפכו ליעד פופולרי עבור אלה המחפשים גישה אינטימית ואישית…

לחשוף את עולמן של נערות ליווי: מבט מבפנים על החיים והקריירה של בנות לוויה יקרות

לחשוף את עולמן של נערות ליווי: מבט מבפנים על החיים והקריירה של בנות לוויה יקרות

המונח "נערות ליווי" מעלה לעתים קרובות דימויים של נשים זוהרות עם אורח חיים מפואר, המלוות גברים עשירים לאירועים ומסיבות מורכבים. עם זאת, יש כל כך הרבה יותר למקצוע הזה ממה…